O metóde

Pilates je  systém   viac ako 500  kontrolovaných cvičení, ktoré zapájajú vašu myseľ
a podporujú celkovú  telesnú kondíciu.
 Je to súhra tréningu  sily a flexibility,  ktorá zlepšuje držanie tela, znižuje stres a vytvára dlhé, štíhle svaly. Pilates pracuje niekoľkými svalovými skupinami  súčasne  vďaka   plynulým  pohybom,  s  osobitným  zameraním  na   posilnenie a stabilizáciu jadra (hlboké svaly brucha, chrbta a panvového pletenca, ktoré tvoria hlboký stabilizačný systém, v Pilatese nazývaný  "powerhouse"). Dôraz sa kladie viac  na kvalitu pohybu ako na množstvo opakovaní, čo vedie k nabudeniu organizmu, a nie k vyčerpanosti na konci lekcie. Pilates volí  vyvážený prístup tak, že nie je preťažená žiadna skupina  svalov a telo  funguje  ako  účinný, komplexný systém  pri športe a   každodenných    činnostiach.   Pilates   cvičenie   môže   byť  vykonávané   na  podložke, s použitím pomôcok ako Spine Corrector, Magic Circle, Thera-Band, Foamroller, Core-Band, Fitlopta alebo na špecializovaných zariadeniach, ako je napríklad Reformer, Cadillac, Wunda Chair a Ladder Barrel.

 

Človek ktorý stojí  za  touto metódou je Joseph  Hubertus  Pilates, ktorý sa narodil v roku 1880 v Nemecku. Ako dieťa bol neduživý a často chorý, vyskúšal preto mnohé z cvičebných programov,  ktoré  boli vtedy  známe  v Nemecku.  Celý život sa venoval telesnému  rozvoju. Svoj  cvičebný  systém  vyvinul a prepracoval v prvej polovici  20. storočia.  Veril, že duševné a telesné zdravie je jedna spojená nádoba a že cvičenie dokáže vyliečiť telo z choroby.

Optima Forma, Na hrebienku 1, 811 02 Bratislava (c) 2013